maandag 21 augustus 2017

Censuur bij staatszender STVS: Zender weigert spotje van Burgerinitiatief voor Participatie & Goed Bestuur uit te zenden

In 50 seconden durend spotje word gepleit voor een Wet Openbaarheid van Bestuur


De staatszender STVS heeft een tv-spot (zie onderaan) van het Burgerinitiatief voor Participatie & Goed Bestuur (Bini) geweigerd. Het betreft een vijftig seconden durende spot waarin gepleit wordt voor een Wet Openbaarheid van Bestuur. De tv-spot is aangeboden aan diverse stations voor uitzending tegen betaling. Dit meldt het Bini vandaag, maandag 21 augustus 2017, in een persbericht, aldus de Ware Tijd.

De directie van de STVS zou de gebruikte beelden 'suggestief' vinden, met name het gebruikte beeld van het Kabinet van de President.

Het Bini heeft vandaag de pasbenoemde STVS-directeur Steven Rodriguez om opheldering gevraagd. Die zou hebben gesteld dat de gebruikte beelden suggestief zijn. 'Wij gaven aan dat de president, als regeringsleider, de eindverantwoordelijkheid draagt van elk regeringsbesluit- en kunnen niet meegaan met zijn voorstel om beelden te vervangen', aldus het Bini. 'De advertentie is van goede uitzendkwaliteit, en er worden geen uitspraken gedaan die de goede orde verstoren, noch is er sprake van obsceniteit, een oproep tot haat of geweld, of belediging van de president of andere personen.'

0 comments:

Een reactie plaatsen